تابلوهای چلنیوم تابلوهای جدید و پر کاربردی است که از تابلو کامپوزیت و حروف برجسته چلنیوم تشکیل شده است.
در اصل تابلو چلنیوم تابلو حروف برجسته است که با لامپ های ال ای د ی نورپردازی می شود.حروف در تابلو چلنیوم سه بعدی می باشند که در مرحله اول در کرل طراحی شده و بعد طرح مورد نظر با ورق های فلزی برروی پلکسی که دارای رنگ هی مختلف می باشد لیزر میشود.
چلنیوم یک آلیاژ آلمنیومی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند نور آفتاب و گرما وسرما و بارندگی می باشند این آلیاژ تا حد زیادی در برابر ضربه هم مقاوم است.

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی است. تابلو های چلنیوم تشکیل شده از حروف برجسته چلنیوم که بر روی کامپوزیت نصب شده اند.

نحوه ساخت تابلو چلنیوم

ابتدا شکل حروف برجسته در برنامه کرل طراحی می شود. سپس طرح مورد نظر بر روی ورق های پلکسی لیزر می شود. دور تا دور پلکسی را با ورقه های چلنیوم چسبانده می شود. خم و قوس دادن ورقه های چلنیوم توسط دستگاه تحت دستور برنامه کامپیوتری یا توسط استاد کار انجام می شود.
پس از آماده شدن لبه چلنیوم و قطعه پلکسی ، دو قطعه بر روی یک میز آهنی توسط آهنربا های مخصوص ثابت بر روی هم قرار می گیرند.
در این مرحله لبه چلنیوم را به پلکسی با چسب مخصوص می چسبانند. پس از ساخت حرف های برجسته نوبت به زیر سازی حروف با ورق های pvc می رسد.
ورق های pvc طبق طرح حرو ف ها برش می هیم. بر روی ورق های pvc لامپ های LED یا SMD را با فاصله می چسبانند. در پایان حروف برجسته بر روی سطح کامپوزیت نصب می شود.

مزایای تابلو چلنیوم

1. مقاوم در برابر نور افتاب
2. مقاوم در برابر گرما و سرما
3. مقاوم در برابر تغییر شکل و رنگ
4. دارای نوار اسفنچی گرد گیر که مانع ورود گرد وغبار به داخل تابلو است.

طراحی تابلو چلنیوم 

ساخت تابلو چلنیوم در قم 

تابلو سازی چلنیوم 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *